De woningmarkt trekt aan en er worden steeds meer manieren bedacht om woningen onder de aandacht te brengen bij potentiele kopers. Korte filmtrailers lijken in de markt de nieuwe trend. Zo staat acteur Hugo Metsers III als hoofdrolspeler centraal in een spannende korte filmtrailer voor de verkoop van Villa Sonnewende aan de Ter Hoffsteedeweg in Overveen.
In de trailer brengt Metsers, een acteur die onder andere bekendheid verwierf voor zijn rol als de broer van Ludo Sanders in ‘Goede Tijden, Slechte Tijden’, een laatste bezoek aan ‘zijn’ huis. Tijdens dit bezoek schrijft hij in de rol van oud-eigenaar een brief aan de toekomstige bewoner. Ondertussen krijgt de kijker, door zijn laatste stappen in het huis, een goed beeld van de villa voorgeschoteld. De acteur leidt je door de vele kamers van de villa, naar de karakteristieke lift en de wijnkelder die zo op een subtiele wijze worden gepresenteerd. De trailer wil op deze manier het gevoel dat de villa oproept, inspirerend verbeelden en potentiële kopers direct tonen wat de woning te bieden heeft.
Villa Sonnewende heeft een totale perceeloppervlakte van circa 3.800 m2 en werd gebouwd in 1903, gerenoveerd in 1913 en 1921/1922. De woning heeft een oppervlakte van 770 m2 en biedt ruimte aan negen kamers, twee badkamers en heeft een mooie tuin. Villa Sonnewende is een gemeentelijk monument en heeft zijn karakter en indrukwekkende uiterlijk behouden door de oorspronkelijke stijlelementen. Op de begane grond zijn er verschillende kamers met houten en granieten vloeren en prachtige glas-in-loodramen. In de centrale hal bevindt zich een indrukwekkend glas-in-lood plafond. Een lift brengt je naar het penthouse van de villa.
Nieuwe trend
Deze nieuwe aanpak breekt met de traditionele aanpak, waarbij vooral de functionele en technische kenmerken van een woning in beeld gebracht worden. “Er lijkt een nieuwe trend te ontstaan bij het verkopen van woningen,” aldus Luigi Prins, directeur van de Cobraspen Groep. “De woningmarkt is herstellende. Makelaars en verkopers moeten steeds meer investeren om hun woningaanbod eruit te laten springen en de juiste aandacht te vangen van potentiele kopers. Naast de intrede van 360 graden foto’s, 3D tours en virtual reality opnamen, is het nu de beurt aan trailers.”
Prins vervolgt: “Deze nieuwe trend speelt in op iets dat iedereen eigenlijk wel weet. Het kopen van een woning is niet alleen het afstrepen van alle eisen die de koper aan de woning stelt. Uiteindelijk wordt de keuze door gevoel en beleving bepaald. Een woning moet ‘goed voelen’. Je voelt in deze trailer goed de emotie tussen de bewoner en de villa.”
De trailer is bekijken op www.villasonnewende.nl.